Teremtésvédelem és fenntarthatóság címmel tartott bázisintézményi napot a Pécsi Református Kollégium Általános Iskolája, a Református Pedagógiai Intézet és az Oktatási Hivatal Pécsi Pedagógiai Oktatási Központja, március 28-án. Az alkalmon az érdeklődő pedagógusok megismerhették az intézmény „Zöld csapatának” munkáját, és a gyakorlatban is kipróbálhatták a biodiverzitás kapcsán alkalmazható módszertant.
Kerti tó telepítés, faültetés, mulcsos növénytermesztés. Ezeket is kipróbálhatták a jelen lévő pedagógusok a bázisintézményi napon: fenntartható kertet építettek egy nagy makett segítségével. Ezt a minden résztvevőt megmozgató feladatot a biodiverzitás kapcsán használja Lettnerné Berta Gabriella környezeti nevelő az iskolában a tanórákon, a Lépj, légy Pécs! elnevezésű programban. Ehhez hasonló módszertani eszközöket mutatott be az alkalmon a szakember.
„Kerestük a kapcsolódási pontokat, azt, hogyan tudunk külső partnert bevonni. Így tart egész évben foglalkozásokat a program keretében Lettnerné Berta Gabriella a diákoknak” – magyarázta Bartos Erika tagintézmény-vezető, aki a szakmai napon az intézmény „Zöld csapatának” munkáját is bemutatta. A fenntarthatósági témahét kapcsán hozták létre a csoportot, amellyel kidolgoztak egy egész éves programot. Így a diákok a tanév egészében találkoznak a környezettudatos megoldásokkal és a teremtésvédelemmel. Ennek a programnak a része többek között a csomagolásmentes nap, a vizes élőhelyek vagy a beporzók napja. Idén a környezettudatos nevelés új állomása a „Tresh art nap”, ahol hulladékból készült alkotásokból rendeznek kiállítást. A program része volt a „Legyél Ádám reménye” nevű virágültetés és licit, melynek segítségével mintegy 280 ezer forintot gyűjtött az iskola a segítségre szoruló kisfiú gyógykezelésére. De a környezettudatos szemlélet kialakítását segíti a könyvcsere, a magaságyások művelése, a balkonos virágládák beültetése, a kirándulások és túrák is. Idén a teremtésvédelem hetéhez kapcsolódva tartották meg a csendesnapot is. A szemléletformálás része az iskolai szelektív hulladékgyűjtés, a kihelyezett elemgyűjtők, és az új palackgyűjtő is. Az ezek visszaváltásából befolyt összeget az iskola visszaforgatja: játékokat, sporteszközöket vásárolnak belőlük. „Fontos, hogy a gyerekek lássák, gondot fordítunk erre” – magyarázta Bartos Erika, aki elárulta, a program hatását az apró jelekben látják: amikor például nem eldobható flakonokat, zacskókat használnak a diákok. „Rengeteg a tennivaló. Mindenkinek a saját környezetében kell munkálkodnia azon, amin tud” – emelte ki.