Újraélesztés, karrier workshop, mesterséges intelligencia és a jövő szakmái. Csak néhány azon programok közül, melyeken részt vettek a diákok a Pécsi Református Kollégium Általános Iskolájában december 13-án megrendezett pályaválasztási napon.
Egy humanoid robot segít egy építőmunkásnak – ez a kisfilm fogadott az egyik teremben a szombati tanítási nap reggelén. Arról tartott interaktív előadást Purger Valéria pályaorientációs tanácsadó, hogyan befolyásolja a jövő szakmáit a mesterséges intelligencia térnyerése.
Béka origami, toronyépítés székekből, ördöglakat. Többek között ilyen játékos feladatokkal fogalakoztak a hetedik osztályosok egymásik teremben. Itt a képesség, a pálya és az önismeret fejlesztése volt a cél a korosztályi sajátosságoknak megfelelően.
Babákat pelenkáztak és öltöztettek a hatodikosok, akik a gyermekgondozás és ápolás alapjaival ismerkedhettek meg. Az újraélesztés és a sürgősségi ellátás legfontosabb lépéseit mentőtiszt segített elsajátítani a diákoknak, de dietetikus is tartott előadást a téma jelentősebb, és a fiatalokat is érintő kérdéseiről. A pályaválasztási napon minden évben nagy hangsúlyt kap az egészségügy. „Ez egy kicsit túlmutat a pályaorientációs napon. Arról is szól, hogy a későbbi szerepvállalásaikra hogyan tudjuk a gyerekeket felkészíteni, és hogy egy édesapának ugyanúgy szerepe van ezeken a területeken, mint egy édesanyának. A család működéséhez szükséges, hogy kölcsönösen segítsék egymást” – emelte ki Bartos Erika tagintézmény-vezető.
Idén karrier workshoppal egészítették ki a pályaorientációs napot. A kifejezetten a nyolcadikosoknak szervezett programot az Életrevaló Akadémia szakemberei tartották, akik keresztyén szemlélettel közelítik meg a témát. „Ez a programunk alapvetően egy élményszerű foglalkozás, amely játékokon keresztül, interaktív módon fejleszti a gyermek kompetenciáját és tudatosságát önmagukkal és jövőjükkel kapcsolatban – mondta Kázmér Szilvia, az Életrevaló Akadémia ügyvezetője. A diákok kipróbálhatták, milyen kérdésekre és problémákra reagálni egy játékosan felépített, munkahelyet imitáló közegben. Társaikkal közösen fedezhették fel, hogy milyen jellegű tevékenységben tudják elképzelni magukat a jövőben. A program három fő részre koncentrál: személyes viszonyulás a foglalkozásokhoz, önismeret, kulcskompetenciák. „Nagy hangsúlyt helyezünk a probléma-megoldási készség, a konfliktuskezelés, a kommunikáció, az empátia fejlesztése és a döntéshozatali képesség fejlesztésére. Mindez olyan készség, amelyek kicsit korlátozottabban jelennek meg a szigorú tantárgyi keretek mellett. Ezekben szeretnénk támogatni az iskolákat és a diákokat” – magyarázta az Kázmér Szilvia.
Az alsósok saját tanítóikkal kisfilmeket néztek, játékos feladatokat oldottak meg, illetve a korosztályuknak megfelelő módon ismerkedhettek különböző szakmákkal.