"prudentes et simplices"

Pécsi Református Kollégium Technikuma és Szakképző Iskolája

Pécsi Református Kollégium Technikuma és Szakképző Iskolája

Kerékpár-, és gyalogtúrával, főzéssel és különböző játékos feladatokkal kezdődött az év a Pécsi Református Kollégium Technikumában, Sellyén. Az idei tanév első két hete a közösségépítésről és a kilencedikes diákok beilleszkedésének megkönnyítéséről szólt. A program egy hároméves kísérleti projekt része, amelynek célja a diákok lemorzsolódásának csökkentése.

 

„Békében lenni Istennel, önmagunkkal, egymással”- rövid igei üzenettel kezdődött a nap a Pécsi Református Kollégium Sellyei Technikumában, szeptember 10-én. 9Atanév első két hete nem az iskolapadban kezdődött a sellyei szakiskola diákjainak. A folyosón megálltam beszélgetni néhány kilencedikes diákkal, akik arról számoltak be, hogy bár meglepő számukra ez a különleges évkezdés, úgy érzik, így könnyebb beilleszkedniük az új közösségbe. „Érdekes, hogy nem tanulással kezdtük az évet, és különös számomra, hogy ilyen kedvesek a tanárok” – mondta Vida Gábor, gépész, aki Máriakéméndről érkezett a sellyei intézménybe.

„A nyomor kitermeli önmagát”

8A rövid, napindító áhítat után a diákok egy része filmvetítésen vett részt, egy másik része a tornateremben sorversenyen próbálhatta ki ügyességét. A csarnok visszhangzott a lelkes buzdítástól, nevetéstől. A játékos feladatokban a tanárok is részt vettek. „Célunk, hogy a mintegy negyven százalékos lemorzsolódást csökkentsük úgy, hogy kapaszkodókat nyújtunk a gyerekeknek, közösséget formálunk. Itt, az Ormánságban nagyon nagy a szegénység. A nyomor kitermeli önmagát. Ezt szeretnénk mérsékelni az iskolázottság növelésével” – fogalmazott Balassa Krisztina tanár, a programmal kapcsolatban. Beszámolójából kiderült, hogy hamar változást tapasztaltak a fiatalokon. „Az első kerékpártúrán nem sikerült maradéktalanul betartani a közlekedési szabályokat. Az azt követő gyalogtúrán is akadtak problémák, de a tegnapi biciklitúra már egészen gördülékenyen ment. Mi, tanárok is tanulunk ebben a folyamatban, a gyerekek pedig egyre jobban elfogadják a szabályokat” – számolt be a változásokról a pedagógus.

„Egy hajóban evezünk”

„A program célja, hogy segítse az átmenetet az általános-, és a középiskola között. Szeretnénk megkönnyíteni a kilencedikes diákok beilleszkedését” – mondta Osvald Levente, a sellyei technikum vezetője. A kéthetes programban az iskola diákjait nyolc csapatra osztották. „A csoportokat különböző osztályokból állítottuk össze, hogy jobban megismerjék egymást a fiatalok. Örömmel látjuk, hogy a nagyobbak szívesen segítik a kisebbeket” – számolt be a tapasztalatokról Osvald Levente. Az intézmény most kezdi meg a harmadik tanévét, református fenntartásban. A program fontos eleme a keresztyén értékek beillesztése a hétköznapokba. „Nem csak a reggeli áhítatok kapcsán van jelen az Ige. Az egyik nap kifejezetten a keresztyén értékrenddel foglalkozott, „Egy hajóban evezünk” címmel. Az állomásokon különböző feladatokkal találkoztak a diákok, ahol egyebek mellett a barátság, a hűség, a megbocsátás témakörei kerültek elő” – magyarázta a tagintézmény-vezető, aki kiemelte: a következő napokban ellátogatnak a szakmai, duális partnerek is az intézménybe, de lesz főzés és a mezőgazdasági gép szimulátort is kipróbálhatják a diákok.

Segíteni az átlépést

A Pécsi Református Kollégium elkötelezett a minőségi szakképzés mellett. Az intézmény célja a lemorzsolódás csökkentése, és az, hogy minél többen szerezzenek 11legalább középfokú végzettséget. Az idei tanév első kéthetes programja egy hároméves projekt része. Tavaly áprilisban indította el „Első esély együtt” címmel kísérleti modellprojektjét a Magyarországi Református Egyház Oktatási Szolgálata a Pécsi Református Kollégium Technikumában, illetve a drávafoki általános iskolában. „A sellyei technikum egy izgalmas terep ehhez a programhoz, mert egy viszonylag frissen átvett intézmény, és a közelben van egy református általános iskola, amely szintén a Kollégium tagintézménye. Ebben a programban kiemelt cél, hogy segítsük az iskolafokok közötti átmenetet és együttműködést. Úgy véljük, ez nagyban hozzájárul ahhoz, hogy megelőzzük a tanulók korai iskola-elhagyását” – fogalmazott Kovács Anikó, a program szakmai vezetője. A hároméves projekt kapcsán tematikus munkacsoportokat hoztak létre. Olyan kérdésekkel foglalkoznak, amelyekben az iskolák fejlődnének, és hangsúlyosak az oktatásfejlesztés szempontjából. „Ilyen például a tanulás-támogató fejlesztő értékelés, a digitális készségek fejlesztése, és az átmenetek segítése. Azt látjuk, hogy míg az óvodából általános iskolába, vagy alsóból a felsőbe való átmenet jól megoldott, addig az általános iskolából a középiskolába lépés teljesen elhanyagolt. Ez a kéthetes program ezt segíti” – magyarázta a szakmai vezető. Kovács Anikó kiemelte a sellyei pedagógusok hozzáállását, akik a nyár során készítették elő a két hét programját. Az, hogy szintfelmérők és tanulás helyett élményekkel indítják a tanévet a diákok, egy olyan többletet ad, amellyel jobban megfoghatóak a fiatalok. „Arra számítunk, hogy így könnyebb a kilencedikesek beilleszkedése, a felsőbb éves tanulók is jobban megismerik egymást, és fontos cél a teljes intézményi közösség fejlődése, a tanárok együttműködése” – fogalmazott a program szakmai vezetője. Kerékpár-, és gyalogtúrát is szerveztek a két hét során, de Sellye megismerésére is nagy hangsúlyt fektettek. „Az idősotthonban is jártunk, ahol megható volt látni, hogyan beszélgetnek a fiatalok az ott lakókkal. Volt, aki megígérte, hogy visszamegy máskor is” –mondta Kovács Anikó, aki kiemelte: fontos, hogy a diákok a tanárokat is jobban megismerjék, más oldalukkal is találkozzanak, emberileg közelebb kerüljenek hozzájuk. „A tanár-diák viszonylatban a kapcsolódás sokkal fontosabb, mint az, hogy mit akarok neki megtanítani. Ez a két hét erre is nagyon jó” – fogalmazott a szakember. A program kapcsán használnak egy mobil applikációt, amellyel a diákok a nap végén visszajelzést adhatnak az élményekről. „Ha ennek használata beépül a tanév rendjébe is, akkor ez nagyon jól mutatja a trendeket, illetve hamar észlelhető, ha egy tanulóval gond van” – mutatott rá Kovács Anikó, aki kiemelte: fontos cél, hogy a projekt lezárulta után a jó gyakorlatok beágyazódjanak az intézmény mindennapjaiba.

Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember

Pécsi Református Kollégium Technikuma és Szakképző Iskolája

Lábléc Logo

Elérhetőségek

Cím:7960 Sellye, Zrínyi u.2.

Email: sellye@refipecs.hu

Tel.: +36-73-480-234

Oktatási azonosító

Az intézmény OM azonosítója:

027413

Pécsi Református Kollégium

"prudentes et simplices"

Kerékpár-, és gyalogtúrával, főzéssel és különböző játékos feladatokkal kezdődött az év a Pécsi Református Kollégium Technikumában, Sellyén. Az idei tanév első két hete a közösségépítésről és a kilencedikes diákok beilleszkedésének megkönnyítéséről szólt. A program egy hároméves kísérleti projekt része, amelynek célja a diákok lemorzsolódásának csökkentése.

 

„Békében lenni Istennel, önmagunkkal, egymással”- rövid igei üzenettel kezdődött a nap a Pécsi Református Kollégium Sellyei Technikumában, szeptember 10-én. 9Atanév első két hete nem az iskolapadban kezdődött a sellyei szakiskola diákjainak. A folyosón megálltam beszélgetni néhány kilencedikes diákkal, akik arról számoltak be, hogy bár meglepő számukra ez a különleges évkezdés, úgy érzik, így könnyebb beilleszkedniük az új közösségbe. „Érdekes, hogy nem tanulással kezdtük az évet, és különös számomra, hogy ilyen kedvesek a tanárok” – mondta Vida Gábor, gépész, aki Máriakéméndről érkezett a sellyei intézménybe.

„A nyomor kitermeli önmagát”

8A rövid, napindító áhítat után a diákok egy része filmvetítésen vett részt, egy másik része a tornateremben sorversenyen próbálhatta ki ügyességét. A csarnok visszhangzott a lelkes buzdítástól, nevetéstől. A játékos feladatokban a tanárok is részt vettek. „Célunk, hogy a mintegy negyven százalékos lemorzsolódást csökkentsük úgy, hogy kapaszkodókat nyújtunk a gyerekeknek, közösséget formálunk. Itt, az Ormánságban nagyon nagy a szegénység. A nyomor kitermeli önmagát. Ezt szeretnénk mérsékelni az iskolázottság növelésével” – fogalmazott Balassa Krisztina tanár, a programmal kapcsolatban. Beszámolójából kiderült, hogy hamar változást tapasztaltak a fiatalokon. „Az első kerékpártúrán nem sikerült maradéktalanul betartani a közlekedési szabályokat. Az azt követő gyalogtúrán is akadtak problémák, de a tegnapi biciklitúra már egészen gördülékenyen ment. Mi, tanárok is tanulunk ebben a folyamatban, a gyerekek pedig egyre jobban elfogadják a szabályokat” – számolt be a változásokról a pedagógus.

„Egy hajóban evezünk”

„A program célja, hogy segítse az átmenetet az általános-, és a középiskola között. Szeretnénk megkönnyíteni a kilencedikes diákok beilleszkedését” – mondta Osvald Levente, a sellyei technikum vezetője. A kéthetes programban az iskola diákjait nyolc csapatra osztották. „A csoportokat különböző osztályokból állítottuk össze, hogy jobban megismerjék egymást a fiatalok. Örömmel látjuk, hogy a nagyobbak szívesen segítik a kisebbeket” – számolt be a tapasztalatokról Osvald Levente. Az intézmény most kezdi meg a harmadik tanévét, református fenntartásban. A program fontos eleme a keresztyén értékek beillesztése a hétköznapokba. „Nem csak a reggeli áhítatok kapcsán van jelen az Ige. Az egyik nap kifejezetten a keresztyén értékrenddel foglalkozott, „Egy hajóban evezünk” címmel. Az állomásokon különböző feladatokkal találkoztak a diákok, ahol egyebek mellett a barátság, a hűség, a megbocsátás témakörei kerültek elő” – magyarázta a tagintézmény-vezető, aki kiemelte: a következő napokban ellátogatnak a szakmai, duális partnerek is az intézménybe, de lesz főzés és a mezőgazdasági gép szimulátort is kipróbálhatják a diákok.

Segíteni az átlépést

A Pécsi Református Kollégium elkötelezett a minőségi szakképzés mellett. Az intézmény célja a lemorzsolódás csökkentése, és az, hogy minél többen szerezzenek 11legalább középfokú végzettséget. Az idei tanév első kéthetes programja egy hároméves projekt része. Tavaly áprilisban indította el „Első esély együtt” címmel kísérleti modellprojektjét a Magyarországi Református Egyház Oktatási Szolgálata a Pécsi Református Kollégium Technikumában, illetve a drávafoki általános iskolában. „A sellyei technikum egy izgalmas terep ehhez a programhoz, mert egy viszonylag frissen átvett intézmény, és a közelben van egy református általános iskola, amely szintén a Kollégium tagintézménye. Ebben a programban kiemelt cél, hogy segítsük az iskolafokok közötti átmenetet és együttműködést. Úgy véljük, ez nagyban hozzájárul ahhoz, hogy megelőzzük a tanulók korai iskola-elhagyását” – fogalmazott Kovács Anikó, a program szakmai vezetője. A hároméves projekt kapcsán tematikus munkacsoportokat hoztak létre. Olyan kérdésekkel foglalkoznak, amelyekben az iskolák fejlődnének, és hangsúlyosak az oktatásfejlesztés szempontjából. „Ilyen például a tanulás-támogató fejlesztő értékelés, a digitális készségek fejlesztése, és az átmenetek segítése. Azt látjuk, hogy míg az óvodából általános iskolába, vagy alsóból a felsőbe való átmenet jól megoldott, addig az általános iskolából a középiskolába lépés teljesen elhanyagolt. Ez a kéthetes program ezt segíti” – magyarázta a szakmai vezető. Kovács Anikó kiemelte a sellyei pedagógusok hozzáállását, akik a nyár során készítették elő a két hét programját. Az, hogy szintfelmérők és tanulás helyett élményekkel indítják a tanévet a diákok, egy olyan többletet ad, amellyel jobban megfoghatóak a fiatalok. „Arra számítunk, hogy így könnyebb a kilencedikesek beilleszkedése, a felsőbb éves tanulók is jobban megismerik egymást, és fontos cél a teljes intézményi közösség fejlődése, a tanárok együttműködése” – fogalmazott a program szakmai vezetője. Kerékpár-, és gyalogtúrát is szerveztek a két hét során, de Sellye megismerésére is nagy hangsúlyt fektettek. „Az idősotthonban is jártunk, ahol megható volt látni, hogyan beszélgetnek a fiatalok az ott lakókkal. Volt, aki megígérte, hogy visszamegy máskor is” –mondta Kovács Anikó, aki kiemelte: fontos, hogy a diákok a tanárokat is jobban megismerjék, más oldalukkal is találkozzanak, emberileg közelebb kerüljenek hozzájuk. „A tanár-diák viszonylatban a kapcsolódás sokkal fontosabb, mint az, hogy mit akarok neki megtanítani. Ez a két hét erre is nagyon jó” – fogalmazott a szakember. A program kapcsán használnak egy mobil applikációt, amellyel a diákok a nap végén visszajelzést adhatnak az élményekről. „Ha ennek használata beépül a tanév rendjébe is, akkor ez nagyon jól mutatja a trendeket, illetve hamar észlelhető, ha egy tanulóval gond van” – mutatott rá Kovács Anikó, aki kiemelte: fontos cél, hogy a projekt lezárulta után a jó gyakorlatok beágyazódjanak az intézmény mindennapjaiba.

Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember
Első esély együtt - szeptember

Elérhetőségek

Cím:7960 Sellye, Zrínyi u.2.

Email: sellye@refipecs.hu

Tel.: +36-73-480-234