A Házasság Hete alkalmából ebben az évben az öt szeretetnyelvet ismertük meg és gyakoroltuk a hét egy-egy napján. Önmagunk és mások szeretetnyelvének felfedezése és tudatosítása segít a helyes önismeretben és a másik megismerésében. Fontos, hogy tisztában legyünk azzal, mi az a „csatorna”, amin keresztül a legjobban megközelíthetőek vagyunk, ahol a legjobban érzékeljük a mási szeretetét. A párválasztás során, az együtt járás időszakában meg kell ismerni a másik szeretetnyelvét, azt a területet, ahol a legjobban tudja érzékelni az iránta való szeretetedet. Jó, ha azzal is tisztában vagyunk, hogy melyik a mi szeretetnyelvünk, melyik területen érzékeljük a leginkább azt, hogy valaki szeret minket, hogyan tudja az irántunk való szeretetét kifejezni.
A projekthét feladatai abban igyekeztek segítséget nyújtani, hogy a diákok megismerjék a másik és önmaguk szeretetnyelvét, megtanulják kifejezni, megmutatni a szeretetüket azon a „nyelven” ahogyan a másik a leginkább megérti azt.
A hét programja:
HÉTFŐ - Elismerő szavak
Az elismerő szavak esetében az egyik fél úgy érzi, hogy a társától érkező, magától értetődő dicséret mindennél többet jelent számára. A szavak tehát ebben az esetben többet érnek a cselekedeteknél.
Feladat: Az első órán az osztályban mindenki kapott egy-egy papírlapot, megkezdett mondatokkal: Büszke vagyok arra…, Felnézek rád, mert…, Nagyra értékellek téged, mert…, Nagyon kedvelem benned azt, hogy…, Fontos embernek tartalak, mert… . Ezt annak kellett odaadni, akinek a nevét az óra elején kihúzták, kiegészítve a mondatokat. Ilyen módon gyakorolhatták az elismerő szavakat. Akár saját maguk is készíthettek cetliket mások számára is vagy választhattak cetlit és odaadhatták valakinek.
KEDD - Minőségi idő
Akinek a minőségi idő a legfőbb szeretetnyelve, az a rá irányuló figyelem hatására érzi leginkább azt, hogy őt igazán szeretik. Ez lehet egy beszélgetés, egy közös vacsora, vagy egy közösen eltöltött hosszú hétvége is. A kulcskifejezés az osztatlan figyelem, hiszen mobilozás, gépezés közben nem lehet kapcsolatot építeni.
Feladat: A tanárok időpontokat adtak meg, amikor lehetett hozzájuk menni, beszélgetni egy-egy diáknak. A faliújságra kitett táblázatba fel lehetett iratkozni ahhoz a tanárhoz, akivel az adott időpontban a diákok szerettek volna beszélgetni.
SZERDA - Ajándékozás
Az ajándékozás annak szimbóluma, hogy gondolunk a másikra. A szeretet látható jele. Nem szabad összekeverni azonban ezt a szeretetnyelvet az anyagiassággal, hiszen itt jelképes, apró ajándékokról, meglepetésekről van szó, az érték nem számít. Annak, aki ezt a szeretetnyelvet beszéli, az a megbecsülés jele, ha valaki időt szakít arra, hogy megtalálja számára a megfelelő ajándékot, hogy meglepje őt.
Feladat: Egy kis ajándékot kellett hozni és odaadni annak a nap folyamán annak, akit hétfőn kihúztak, néhány kedve szó kíséretében.
CSÜTÖRTÖK - Szívességek
Annak, aki ezt a szeretetnyelvet beszéli, bármely cselekedet, amely megkönnyíti az életét, rengeteget jelent. A másik fél által elvégzett feladatok (bevásárlás, főzés, mosás, takarítás, házi feladat elkészítése stb.) kicsiny szolgálatként foghatók fel, amelyek azonban tervezést, időt és fáradságot igényelnek.
Feladat: Szívesség napló készítése. A hétfőn előre kiosztott táblázatba kellett felírni a diákoknak, hogy kivel tettek jót és ki tett jót vele. Ezen a napon lehetett kitölteni a földszinti asztalra kihelyezett szeretetnyelv teszteket is.
PÉNTEK - Testi érintés
Az átölelés, hátba veregetés, kézfogás, a kar, váll vagy az arc figyelmes megérintése a szeretet vagy törődés kifejezése lehet. Azon személy számára, aki ezt a szeretetnyelvet beszéli, a fizikai jelenlét és az elérhetőség a legfontosabb. Egy-egy kedves mozdulat többet mond számukra száz szónál.
Feladat: Önkéntes diákok és felnőttek, akik „ingyen ölelés” feliratot hordtak magukon ezen a napon. Akik szerették volna, hogy valaki megölelje őket, odamentek hozzájuk, és kaptak egy ölelést.