Tanszakok:
- Néptánc tanszak
- Társastánc tanszak
- Kortárs tánc tanszak
A néptánc tanszakon a népi játékok és néptánc - mint gyakorlati tárgy – mellett a felsőbb évfolyamokon helyet kapnak az elméleti tárgyak is: a folklórismeret és a tánctörténet. A népi játékokban előforduló mozgásformák változatos elemeinek a nagymozgások fejlesztésében és a fizikai állóképesség növelésében van szerepük. Ehhez kapcsolódik az egyensúlyérzék fejlesztése is, melynek kialakulása 6-7 éves korra már befejeződik. Ezt támogatják a ritmikus mozgásformák és a ritmusgyakorlatok. A játékokhoz, táncokhoz kapcsolódó dalok és mondókék lüktetésének, ritmusának érzékeltetése különböző mozgásformákkal - érintőgesztusokkal, súlyláb-mozgással, eszközkezeléssel - a kéz mozdulatainak irányítását és a szem-kéz koordinációját segíti, mely az írástanulás folyamatában szerepet játszó finommotorikát is fejleszti. A játékok kiszámolói a számfogalmat a ritmusérzéket erősítik. A játékokhoz kapcsolódó szabályok erősítik a szabálytudat kialakítását, az együttműködés fejleszti a szociális készséget. A játékos és táncos mozgás fejleszti az izomzatot, testtudatot, térérzékelést, emellett felszabadító és stresszoldó hatása is van. A vegyes korosztályú csoportoknál törekszünk arra, hogy a tananyag minden érintett korcsoportnak megtanulható, de kellőképp izgalmas legyen. Ehhez járulnak hozzá a táncórákon használt tánceszközök: kendők, zsebkendők, üvegek, botok, stb. A néptánc tanszak felsőbb évfolyamaiban lehetőség van arra, hogy bekapcsolódjanak a Mecsek Táncegyüttes munkájába is.
Kiemelt jelentőséggel törekszünk továbbá arra, hogy ebben a művészeti ágban a kéttanáros modellt mindenütt megvalósíthassuk: a férfi és női tanár együttes jelenlétével, a táncbéli szerepek tükrözésével prezentáljuk a hagyományos családmodellt, a keresztyén pedagógia bibliai ember-képét.