"prudentes et simplices"

Pécsi Református Kollégium Gimnáziuma

Egy igen érdekes, élményekkel és kalandokkal teli, hosszú út után megkésve bár, de törve nem, érkeztünk meg kincses Kolozsvárra és egy finom vacsora után elkezdődött az első program, ismerkedés a jelenlévőkkel. A játékos csapatépítőt követően mindannyian szállásainkra mentünk és beszélgetéssel töltöttük napunk hátra lévő részét.

Másnap reggel egy finom reggeli és csoportkép készítés után nyitó istentiszteleten vettünk részt, ahol a diákok iskoláikat képviselve szebbnél szebb zászlókkal sorakoztak fel. Később, kisebb csoportokba rendeződve fedeztük fel a környéket és Kolozsvár nevezetességeit. Délután buszra szálltunk és Méra felé vettük az irányt, megtekintettük a bivaly múzeumot, Méra tájházát és a református templomot. Visszaérve a kollégiumhoz utunk a méltán híres Házsongárdi temetőbe vezetett, ahol hosszadalmas keresés után, de sikeresen megnézhettük például Szenczi Molnár Albert, Apáczai Csere János és Reményik Sándor nyughelyeit. Este a szervezők egy különleges és hangulatos reneszánsz táncesttel leptek meg bennünket, ahol a bemutatót követően a résztvevők is kipróbálhatták és megtanulhatták a különböző táncokat.

Szombaton reggel egy rövid áhítatot követően három csoportba oszolva tekintettük meg a Botanikus kertet, a Fellegvárat és a Házsongárdi temetőt. Ezen látványosságok után elmentünk Tordára és megcsodáltuk a sóbányát. Hatalmas és lélegzetelállító hely, szerintem nem is kell többet mondom róla, elég, ha megemlítem, hogy óriáskerék, minigolf pálya és csónakázó tó is található a bánya belsejében. Este a Kolozsvári Magyar Operaházban megtekintettünk egy Mozart életét feldolgozó előadást, musicalt.

Másnap reggel, a Farkas utcai református templomban tartott záró istentisztelet után meghallgattuk és aláírtuk a konferencia zárónyilatkozatát. Ezután összepakoltunk és megkezdődött utazásunk hazafelé, azonban nem maradhatott ki a soltvadkerti cukrászda sem, ahol nagyon finom süteményeket és fagyikat ehettünk. Késő este megérkeztünk Pécsre, majd elköszöntünk egymástól és mindenki elindult haza kipihenni ezt az igazán felejthetetlen utazást.

Nagyon jól éreztük magunkat és a nyár egyik legjobb kalandját jelentette ez a kirándulás. Megismerhettük tanárainkat egy teljesen más szemszögből, nemcsak, mint pedagógusainkat. Találkozhattunk új emberekkel, akikkel nagyon jó volt beszélgetni és közös élményeket átélni. Ha tehetnénk, szívesen visszamennénk Kolozsvárra még több csodálatos emléket gyűjteni!

kolozsvar 20180926 01

kolozsvar 20180926 02

kolozsvar 20180926 03

kolozsvar 20180926 04

kolozsvar 20180926 05

Pécsi Református Kollégium Gimnáziuma

Lábléc Logo

Elérhetőségek

Cím: 7630 Pécs Engel János utca 15.

Email: kozepiskola@refipecs.hu

kolozsvar 20180926 04

kolozsvar 20180926 05

Elérhetőségek

Cím: 7630 Pécs Engel János utca 15.