"prudentes et simplices"

Pécsi Református Kollégium Gimnáziuma

Pécsi Református Kollégium Gimnáziuma

Összetett, minden korosztályt saját igényei szerint megszólító pályaválasztási napot tartottak a Pécsi Református Kollégium Gimnáziumában, november 14-én. A programon egyebek mellett hangsúlyt kapott az önismeret, a kommunikáció, a munkaerőpiaci kihívások, de személyes történetekkel is motiválták a diákokat.   

 „Kezeink munkáját tedd maradandóvá” – a 90. zsoltárból szólt az Ige a pályaválasztási nap kezdetén. Komor Csaba lelkipásztor kiemelte: munkánk csak annak az Istennek a jelenlétében teremhet gyümölcsöt, aki számunkra valóság. „Ő tudja csak megmutatni, mi a terve velünk. Hagyjuk hatni Isten munkáját életünkben hivatásunk, életutunk érdekében” – fogalmazott a lelkipásztor.

Játékosan az önismeret útján

1745„Mi volt az álmod gyermekkorodban?” - hangzott a kérdés az egyik önismereti és kommunikációs foglalkozáson. Volt, aki sellő szeretett volna lenni, híres focista vagy hercegnő. Olyan is akadt, aki egy unikornisra, más sok legora vágyott. A sokszínű feladatokból álló foglalkozás célja, a kommunikációs képességek fejlesztése volt, amely elengedhetetlen az élet minden területén. Emellett nagy hangsúlyt kapott az önismeret elmélyítése, amely segíti a fiatalokat abban, hogy a nekik leginkább testhezálló pályát válasszák.

 

 

Sokrétű segítségnyújtás

A pályaorientációs nap célja, hogy végigvezesse a diákokat kilencediktől tizenkettedikes korukig azon a folyamaton, amely fontos a pályaválasztás szempontjából. „A 0045kilencedikeseknél elsősorban az fontos, hogy megismerjék saját erősségeiket, a tizedikesek megtapasztalják, hogy ők egy csoporton belül milyen szerepet tölthetnek be. A munkavégzés általában nem egyedül, hanem csapatban történik, és nem mindegy, hogy valaki megvalósítóként, ötletelőként vagy vezetőként vesz részt ebben” – mondta Kiss Szilvia pedagógus, a nap szervezője. A tizenegyedikes és a végzős évfolyamon a pályaválasztásra koncentrálnak. Itt az az elsődleges cél, hogy megismerjék, melyik területen milyen lehetőségek közül választhatnak. „Lehetőségük nyílik beszélgetni olyan volt refis diákokkal, akik jelenleg a felsőoktatásban tanulnak. A tapasztalataikon keresztül ismerkedhetnek meg tanulóink az egyetemi élettel” – magyarázta Kiss Szilvia, aki kiemelte: fontosak a közösségi gyökerek. „Ezek a hallgatók itt végeztek, így tudják, mi az intézményünk erőssége és mi az, ami esetleg hiányzik. Így jó gyakorlati tanácsokat tudnak adni a pályaválasztás előtt álló diákoknak” – magyarázta Kiss Szilvia.

A nap során a Mathias Corvinus Collegium középiskolai és egyetemi programjával, valamint korunk munkaerőpaci kihívásaival is megismerkedhettek a diákok. Volt mozgásos csapaterősítő foglalkozás, önismereti és tanulásmódszertani műhely és karrier társasjáték. „Célunk, hogy az érettségi után, amikor bekerülnek az egyetemre vagy szakképzésbe, azt érezzék, hogy megfelelő támogatást kaptak útjuk megválasztásához” – mondta Kiss Szilvia.

A közmunkás és az építési vállalkozó

0090A te utad című programon minden diák húzott egy kártyát, amelyen egy foglalkozás szerepelt. Az volt a feladat, hogy éljék bele magukat az adott szakmába. A sportpálya egyik végéből kellett eljussanak a másik végébe, olyan állításokra reagálva, amelyek az általuk húzott hivatás adta lehetőségekre utaltak, mint például: „Évente egyszer elutazhatok nyaralni.” Egyet léphetett előre, akinek a válasza igen volt. Alig mozdult el a rajtvonaltól a „hajléktalan” és a „közmunkás”. Leghamarabb az „építési vállalkozó” ért célba, de az élbolyban végzett az „autókereskedő”, vagy a „bankigazgató” is, amelyet Fertőszögi Levente, 10. b osztályos tanuló húzott. „Kifejezetten a bankigazgató nem áll hozzám közel, de pénzügyi vonalon szeretnék elhelyezkedni” – mondta Levente, aki már évekkel ezelőtt elhatározta, hogy ezen az úton indul el. Fontosnak tartja, hogy olyan munkája legyen, amelyet szeret, de más szempontok is vonzzák a pénzügyi pályában. „Fontos a lelki béke, hogy boldog legyek a munkámban és a leendő családomban, de nekem az anyagi függetlenség és biztonság is szempont” – magyarázta Levente, aki tesz is azért, hogy elérje a célját. „Sokat tanulok, ez fontos. Nem feltétlenül az iskolában, hanem az internetről, könyvekből is sok információhoz jutok. Emellett nagy hangsúlyt fektetek a kommunikációra és a kapcsolatépítésre is” – mondta a diák.   

A napot az Érdekes életutak elnevezésű program zárta, ahol volt refis diákok számoltak be pályájukról. Ennek egyik célja, megmutatni, hogy a szakmai siker és elégedettség nem feltétlenül egy egyenesen, felfelé ívelő életpályából fakad. Emellett az öregdiákok megoszthatták tapasztalataikat, hogy mekkora segítség volt számukra az a lelki többlet, amelyet ebben az iskolában kaptak.

0001
0001
0002
0002
0003
0003
0004
0004
0005
0005
0006
0006
0008
0008
0009
0009
0010
0010
0013
0013
0014
0014
0015
0015
0016
0016
0017
0017
0018
0018
0019
0019
0020
0020
0022
0022
0023
0023
0024
0024
0027
0027
0029
0029
0030
0030
0032
0032
0033
0033
0034
0034
0036
0036
0037
0037
0038
0038
0039
0039
0040
0040
0043
0043
0045
0045
0086
0086
0087
0087
0088
0088
0089
0089
0090
0090
0091
0091
0092
0092
0093
0093
0094
0094
0095
0095
0097
0097
0098
0098
0099
0099
0106
0106
0107
0107
0108
0108
0109
0109
1719
1719
1720
1720
1721
1721
1722
1722
1723
1723
1725
1725
1726
1726
1727
1727
1729
1729
1730
1730
1734
1734
1735
1735
1737
1737
1738
1738
1739
1739
1740
1740
1742
1742
1743
1743
1744
1744
1745
1745
1746
1746

Pécsi Református Kollégium Gimnáziuma

Lábléc Logo

Elérhetőségek

Cím: 7630 Pécs Engel János utca 15.

Email: kozepiskola@refipecs.hu

Tel.: +36-72-210-800

Oktatási azonosító

Az intézmény OM azonosítója:

027413

Pécsi Református Kollégium

"prudentes et simplices"

Összetett, minden korosztályt saját igényei szerint megszólító pályaválasztási napot tartottak a Pécsi Református Kollégium Gimnáziumában, november 14-én. A programon egyebek mellett hangsúlyt kapott az önismeret, a kommunikáció, a munkaerőpiaci kihívások, de személyes történetekkel is motiválták a diákokat.   

 „Kezeink munkáját tedd maradandóvá” – a 90. zsoltárból szólt az Ige a pályaválasztási nap kezdetén. Komor Csaba lelkipásztor kiemelte: munkánk csak annak az Istennek a jelenlétében teremhet gyümölcsöt, aki számunkra valóság. „Ő tudja csak megmutatni, mi a terve velünk. Hagyjuk hatni Isten munkáját életünkben hivatásunk, életutunk érdekében” – fogalmazott a lelkipásztor.

Játékosan az önismeret útján

1745„Mi volt az álmod gyermekkorodban?” - hangzott a kérdés az egyik önismereti és kommunikációs foglalkozáson. Volt, aki sellő szeretett volna lenni, híres focista vagy hercegnő. Olyan is akadt, aki egy unikornisra, más sok legora vágyott. A sokszínű feladatokból álló foglalkozás célja, a kommunikációs képességek fejlesztése volt, amely elengedhetetlen az élet minden területén. Emellett nagy hangsúlyt kapott az önismeret elmélyítése, amely segíti a fiatalokat abban, hogy a nekik leginkább testhezálló pályát válasszák.

 

 

Sokrétű segítségnyújtás

A pályaorientációs nap célja, hogy végigvezesse a diákokat kilencediktől tizenkettedikes korukig azon a folyamaton, amely fontos a pályaválasztás szempontjából. „A 0045kilencedikeseknél elsősorban az fontos, hogy megismerjék saját erősségeiket, a tizedikesek megtapasztalják, hogy ők egy csoporton belül milyen szerepet tölthetnek be. A munkavégzés általában nem egyedül, hanem csapatban történik, és nem mindegy, hogy valaki megvalósítóként, ötletelőként vagy vezetőként vesz részt ebben” – mondta Kiss Szilvia pedagógus, a nap szervezője. A tizenegyedikes és a végzős évfolyamon a pályaválasztásra koncentrálnak. Itt az az elsődleges cél, hogy megismerjék, melyik területen milyen lehetőségek közül választhatnak. „Lehetőségük nyílik beszélgetni olyan volt refis diákokkal, akik jelenleg a felsőoktatásban tanulnak. A tapasztalataikon keresztül ismerkedhetnek meg tanulóink az egyetemi élettel” – magyarázta Kiss Szilvia, aki kiemelte: fontosak a közösségi gyökerek. „Ezek a hallgatók itt végeztek, így tudják, mi az intézményünk erőssége és mi az, ami esetleg hiányzik. Így jó gyakorlati tanácsokat tudnak adni a pályaválasztás előtt álló diákoknak” – magyarázta Kiss Szilvia.

A nap során a Mathias Corvinus Collegium középiskolai és egyetemi programjával, valamint korunk munkaerőpaci kihívásaival is megismerkedhettek a diákok. Volt mozgásos csapaterősítő foglalkozás, önismereti és tanulásmódszertani műhely és karrier társasjáték. „Célunk, hogy az érettségi után, amikor bekerülnek az egyetemre vagy szakképzésbe, azt érezzék, hogy megfelelő támogatást kaptak útjuk megválasztásához” – mondta Kiss Szilvia.

A közmunkás és az építési vállalkozó

0090A te utad című programon minden diák húzott egy kártyát, amelyen egy foglalkozás szerepelt. Az volt a feladat, hogy éljék bele magukat az adott szakmába. A sportpálya egyik végéből kellett eljussanak a másik végébe, olyan állításokra reagálva, amelyek az általuk húzott hivatás adta lehetőségekre utaltak, mint például: „Évente egyszer elutazhatok nyaralni.” Egyet léphetett előre, akinek a válasza igen volt. Alig mozdult el a rajtvonaltól a „hajléktalan” és a „közmunkás”. Leghamarabb az „építési vállalkozó” ért célba, de az élbolyban végzett az „autókereskedő”, vagy a „bankigazgató” is, amelyet Fertőszögi Levente, 10. b osztályos tanuló húzott. „Kifejezetten a bankigazgató nem áll hozzám közel, de pénzügyi vonalon szeretnék elhelyezkedni” – mondta Levente, aki már évekkel ezelőtt elhatározta, hogy ezen az úton indul el. Fontosnak tartja, hogy olyan munkája legyen, amelyet szeret, de más szempontok is vonzzák a pénzügyi pályában. „Fontos a lelki béke, hogy boldog legyek a munkámban és a leendő családomban, de nekem az anyagi függetlenség és biztonság is szempont” – magyarázta Levente, aki tesz is azért, hogy elérje a célját. „Sokat tanulok, ez fontos. Nem feltétlenül az iskolában, hanem az internetről, könyvekből is sok információhoz jutok. Emellett nagy hangsúlyt fektetek a kommunikációra és a kapcsolatépítésre is” – mondta a diák.   

A napot az Érdekes életutak elnevezésű program zárta, ahol volt refis diákok számoltak be pályájukról. Ennek egyik célja, megmutatni, hogy a szakmai siker és elégedettség nem feltétlenül egy egyenesen, felfelé ívelő életpályából fakad. Emellett az öregdiákok megoszthatták tapasztalataikat, hogy mekkora segítség volt számukra az a lelki többlet, amelyet ebben az iskolában kaptak.

0001
0001
0002
0002
0003
0003
0004
0004
0005
0005
0006
0006
0008
0008
0009
0009
0010
0010
0013
0013
0014
0014
0015
0015
0016
0016
0017
0017
0018
0018
0019
0019
0020
0020
0022
0022
0023
0023
0024
0024
0027
0027
0029
0029
0030
0030
0032
0032
0033
0033
0034
0034
0036
0036
0037
0037
0038
0038
0039
0039
0040
0040
0043
0043
0045
0045
0086
0086
0087
0087
0088
0088
0089
0089
0090
0090
0091
0091
0092
0092
0093
0093
0094
0094
0095
0095
0097
0097
0098
0098
0099
0099
0106
0106
0107
0107
0108
0108
0109
0109
1719
1719
1720
1720
1721
1721
1722
1722
1723
1723
1725
1725
1726
1726
1727
1727
1729
1729
1730
1730
1734
1734
1735
1735
1737
1737
1738
1738
1739
1739
1740
1740
1742
1742
1743
1743
1744
1744
1745
1745
1746
1746

Elérhetőségek

Cím: 7630 Pécs Engel János utca 15.

Email: kozepiskola@refipecs.hu

Tel.: +36-72-210-800