"prudentes et simplices"

Pécsi Református Kollégium Gimnáziuma

Kollégiumunk kórusa a tanév első hetében Nyírbátorban és Szilágyperecsenben járt vendégszolgálaton. Mindkét helyen a református templomban énekelhettünk. //Bővebben…//

Kollégiumunk kórusa a tanévet két vendégszolgálattal kezdte. Szeptember 5-én indultunk autóbusszal – a történelmi Tokaj-hegyalja érintésével – Nyíregyházára, ahol szabadidős összerázó programokon vettünk részt (városnézés, állatkert).

Másnap este került sor Nyírbátorban az ország egyik egyházzenei fellegvárának számító műemlék gótikus református templomban a kórus szolgálatára.

Vegyeskarunkat Fazakas Ferenc helyi lelkipásztor fogadta. A déli helyszíni próba után pihentettük hangszálainkat, és lélekben is felkészültünk az esti koncertre.

A hatalmas befogadóképességű templom félig megtelt hallgatósággal, ami a helyiek elmondása szerint a nyári kulturális rendezvényeken is ritkaság számba ment. Szólamaink 12-10-3-7-es felállásban léptek fel, így biztosították a vegyeskari összhangzatot.

Műsorunkon a CD zenei anyagának gerincét kitevő művekből adtunk elő válogatást: Goudimel többszólamú genfi zsoltárait, Bach, Gárdonyi, Berkesi liturgikus műveit, valamint az idén tanult kedvencünket, szövegében az Énekek énekéből merített „Pulchra es amica mea…” kezdetű négyszólamú motettát, a fiatal norvég zeneszerző, Ola Gjeilo feldolgozásában.

6-án reggel útnak indultunk a Szilágyperecsenbe. A déli érkezés és ebéd után délután próbát tartottunk a szépen rendbe hozott, 1782-ben épült református templomban.

A szilágyság egyik legjelentősebb magyarlakta településén 14. alkalommal rendezték meg a Hagymafesztivált, amely az egész térség őszi ünnepe. A háromnapos rendezvény megnyitó istentiszteletén kaptunk felkérést a kórusszolgálatra.

Nagy Bálint helyi lelkipásztor nyitó áhítata után Boncidai Csaba polgármester köszöntötte a vendégeket, köztük Magyar Leventét, a Külgazdasági és Külügyminisztérium államtitkárát, valamint parlamenti és megyei képviselőket, kormányzati és térségi vezetőket, a perecseni és környékbeli résztvevőket.

Ezt követően Dr. Kádár Péter főigazgató úr mutatta be a kórust, a Magyar ének kezdő soraival: „Szólj, ötágú síp!” Elmondta, a Vegyeskar az alapító karnagy-főigazgató, Dr. Hoppál Péter nyomdokain, Pap Tamás tanár úr vezetésével a magyar zsoltáréneklést tekinti fő küldetésének. Emellett részese kíván lenni a határokon túllépő nemzeti és keresztyén lelki egység fölépítésének, Clevelandtől a dél-baranyai Harasztin át a Szilágyság és Erdély közösségeiig.

A Kórus két részletben mutatta be műsorát. A nyírbátori repertoárt egy, a fiatalabb nemzedéket megszólító meglepetésszámmal, Demjén Ferenc-Menyhárt János „A szabadság vándorai” című dalával zártuk, amelyet Pap Tamás karnagy úr kísért zongorán.

A térségi nemzeti találkozó résztvevői lelkesen fejezték ki örömüket Kollégiumunknak és a Kórusnak. (Meghívónk, Balla Sándor, a Kanadai Magyar Kulturális Egyesület egyik vezetője később levélben is köszönetet mondott a Kórus szolgálatáért.)

Másnap, A háromnapos program végén a szilágysomlyói szálláshelyen elköltött reggeli után indultunk a hazaútra. Útközben Nagyszalontán, a határ előtt még belátogattunk az Arany János Múzeumba.

Ez úton is köszönjük a fesztivál szervezőinek a gáláns vendéglátást, valamint Kollégiumunk vezetésének az út támogatását. Jó volt arra gondolnunk, hogy nemes szolgálatot teljesítünk, miközben magunk is felejthetetlen élményeket szereztünk ezen az úton.

• Krónikás

Pécsi Református Kollégium Gimnáziuma

Lábléc Logo

Elérhetőségek

Cím: 7630 Pécs Engel János utca 15.

Email: kozepiskola@refipecs.hu

"prudentes et simplices"

• Krónikás

Elérhetőségek

Cím: 7630 Pécs Engel János utca 15.