A digitális átállás már több, mint egy hónapja, március 16-án vette kezdetét. Tanári karunk készen állt arra, hogy a hirtelen kiürülő osztálytermeket az online térbe áthelyezzék.
A mi intézményünk a Miscrosoft Teams szoftverét választotta platformul, amely rendkívül sokrétűen használható, így alkalmas arra, hogy ezen az egy felületen küldjünk feladatokat és kapjunk megoldásokat diákjainktól, tartsunk kapcsolatot írásban és élő értekezleteken. Ezen a felületen értékeljük is a munkáikat.
A március 16-i nagy értekezleten rengeteg kérdésünk volt a vezetőség felé, amire az elmúlt hetekben apránként válaszok is születtek (érettségik, vizsgák szervezése, értékelés új módjai). A változások folyamatos alkalmazkodást igényelnek a tanári kartól, és olykor felesleges többletmunkát róttak ki munkatársainkra.
Március idusán iskolánk egykori diákja, informatikusunk Storcz András vezetett be a TEAMS használatába minket. Másnap délelőtt már mindenki - a saját vagy iskola által biztosított - laptopjára a frissen letelepített alkalmazással ismerkedett. A digitális átállás első hetén, még a hagyományosan használt csatornákon: messenger csoportokban, levelezési csoportokban zajlott. Majd március 23-tól már indult a TEAMS.
A használat során az elmúlt hetekben egyre mélyebben megismertük ezt a szoftvert, és igyekeztünk oktató videókkal és pdf fájlokkal segíteni diákjaink számára az átállást. Köszönet Morvai Barnának (12.B) az Assignments/ Feladatok rész hatékony használatát bemutató pdf fájlt.
Tagadhatatlanul ennek az időszaknak nagy hozománya, hogy mind tanáraink, mind diákjaink belemerítkeznek az online térben való felelősségteljes munkavégzésre, az önálló tanulásirányításra és a megfelelő hangnemű, szakmai jellegű kommunikációra. Ez legalább akkora készségfejlesztés, mint a hetente kirótt feladatok elvégzése során szerzett közismereti tudás. Hajrá Refi!