Széchenyi2020

"prudentes et simplices"

Pécsi Református Kollégium Általános Iskolája

Pécsi Református Kollégium Általános Iskolája

Szabadulószoba, karrier workshop, önismereti foglalkozás. Egyebek mellett ilyen programokkal készültek a Pécsi Református Kollégium Általános Iskolája pályaorientációs napjára, november 14-én.    

0077Miért lesz egy mérnök kreatív séf? Erre a kérdésre kaphattak választ a diákok az egyik előadáson, a pályaorientációs napon. Volt olyan foglalkozás, ahol lego építéssel próbálhatták ki magukat a csoportmunkában, volt, ahol ördöglakattal, dobókockás vagy székhalmozó játékokon keresztül tanulhattak önismeretet.

A nap programja elsősorban a hetedik, nyolcadik évfolyamos diákokra koncentrált. „Ebben a korban egyáltalán nem könnyű látni, merre van a perspektíva, miben remélhetnek jövőt, melyek a fontos dolgok. A mesterséges intelligencia megjelenése, egy teljesen más látókörbe helyezi a mai közoktatás szerepét és súlyát. Ez alapján igyekeztünk olyan programokat összeállítani a gyerekeknek, amely elsősorban az önismeretüket stabilizálja, az énképüket és önértékelésüket fejleszti” – magyarázta Bartos Erika tagintézmény-vezető.

Figyelem és érdeklődés övezte azt az előadást, amely a mesterséges intelligencia térhódításának munkaerőpiaci hatásairól szólt. „Nem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy mekkora lesz a térnyerése az elkövetkező öt évben, és melyek lesznek azok a szakmák, területek, amelyeknek megmarad a létjogosultsága, és honnan szorul ki az emberi erőforrás” – magyarázta Bartos Erika a téma létjogosultságát.

„Örülök, hogy meghívhattunk egy olyan fiatalembert, akinek hatalmas fordulatot vett az élete azzal, hogy az eredetileg kiválasztott mérnöki pálya helyett az 0060egészségmegőrzés felé fordult, és kreatív séf lett” – mondta a tagintézmény-vezető, aki kiemelte: fontos, hogy a gyerekek lássák az élethosszig tartó tanulás létjogosultságát: bármikor tudni kell változtatni. „Fontos, hogy ebben bátrak legyenek, és megértsék: nem egy olyan döntést kell meghozniuk, ami egy végítélet” – mondta Bartos Erika.

Az alsós diákokra is gondoltak a pályaválasztási napon. „Nekik egy olyan játékos, kreatív tevékenységből állítottunk össze egy linkgyűjteményt, amely bemutatja a régi mesterségeket, az ezekhez használatos eszközöket” – magyarázta.

A pályaválasztási nap reggelén Bartos Erika ez egyik osztályban helyettesített, ahol szintén feljött a téma: az egyik kisfiú azt álmodta, hogy buszvezető lesz. „Azt mondtam nekik, hogy figyeljenek ezekre az álmokra. Úgy gondolom, hogy ezek olyan tisztaságú források, amelyeket nem mozgat az érdek, a társadalmi berendezkedés és a világ gyors dübörgése” – fogalmazott a tagintézmény-vezető.

0101Kissé fáradtan, de vidáman jöttek ki a nyolcadik osztályos diákok a karrier workshopról. „A játékok tetszettek a legjobban, a legozás, amikor összekötött lábbal kellett eljutni a célba” – mesélte élményeit Sinkó Zétény Kadosa 8. a osztályos tanuló, akinek határozott elképzelése van a pályaválasztással kapcsolatban. „Református lelkész szeretnék lenni, ha felnövök. Édesapámmal sokszor megyünk templomba. Istent szeretném szolgálni, és az Ő nevét hirdetni” – vallotta céltudatosan.    

 

 

0047
0047
0048
0048
0050
0050
0051
0051
0054
0054
0057
0057
0058
0058
0059
0059
0060
0060
0061
0061
0062
0062
0063
0063
0064
0064
0065
0065
0067
0067
0069
0069
0071
0071
0072
0072
0073
0073
0074
0074
0075
0075
0077
0077
0080
0080
0081
0081
0084
0084
0085
0085
0101
0101
0102
0102
0103
0103
0104
0104
0105
0105

Pécsi Református Kollégium Általános Iskolája

Lábléc Logo

Elérhetőségek

Cím: 7630 Pécs Engel János utca 15.

Email: altiskola@refipecs.hu

Tel.: +36-72-210-800

Oktatási azonosító

Az intézmény OM azonosítója:

027413

Pécsi Református Kollégium

"prudentes et simplices"

Szabadulószoba, karrier workshop, önismereti foglalkozás. Egyebek mellett ilyen programokkal készültek a Pécsi Református Kollégium Általános Iskolája pályaorientációs napjára, november 14-én.    

0077Miért lesz egy mérnök kreatív séf? Erre a kérdésre kaphattak választ a diákok az egyik előadáson, a pályaorientációs napon. Volt olyan foglalkozás, ahol lego építéssel próbálhatták ki magukat a csoportmunkában, volt, ahol ördöglakattal, dobókockás vagy székhalmozó játékokon keresztül tanulhattak önismeretet.

A nap programja elsősorban a hetedik, nyolcadik évfolyamos diákokra koncentrált. „Ebben a korban egyáltalán nem könnyű látni, merre van a perspektíva, miben remélhetnek jövőt, melyek a fontos dolgok. A mesterséges intelligencia megjelenése, egy teljesen más látókörbe helyezi a mai közoktatás szerepét és súlyát. Ez alapján igyekeztünk olyan programokat összeállítani a gyerekeknek, amely elsősorban az önismeretüket stabilizálja, az énképüket és önértékelésüket fejleszti” – magyarázta Bartos Erika tagintézmény-vezető.

Figyelem és érdeklődés övezte azt az előadást, amely a mesterséges intelligencia térhódításának munkaerőpiaci hatásairól szólt. „Nem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy mekkora lesz a térnyerése az elkövetkező öt évben, és melyek lesznek azok a szakmák, területek, amelyeknek megmarad a létjogosultsága, és honnan szorul ki az emberi erőforrás” – magyarázta Bartos Erika a téma létjogosultságát.

„Örülök, hogy meghívhattunk egy olyan fiatalembert, akinek hatalmas fordulatot vett az élete azzal, hogy az eredetileg kiválasztott mérnöki pálya helyett az 0060egészségmegőrzés felé fordult, és kreatív séf lett” – mondta a tagintézmény-vezető, aki kiemelte: fontos, hogy a gyerekek lássák az élethosszig tartó tanulás létjogosultságát: bármikor tudni kell változtatni. „Fontos, hogy ebben bátrak legyenek, és megértsék: nem egy olyan döntést kell meghozniuk, ami egy végítélet” – mondta Bartos Erika.

Az alsós diákokra is gondoltak a pályaválasztási napon. „Nekik egy olyan játékos, kreatív tevékenységből állítottunk össze egy linkgyűjteményt, amely bemutatja a régi mesterségeket, az ezekhez használatos eszközöket” – magyarázta.

A pályaválasztási nap reggelén Bartos Erika ez egyik osztályban helyettesített, ahol szintén feljött a téma: az egyik kisfiú azt álmodta, hogy buszvezető lesz. „Azt mondtam nekik, hogy figyeljenek ezekre az álmokra. Úgy gondolom, hogy ezek olyan tisztaságú források, amelyeket nem mozgat az érdek, a társadalmi berendezkedés és a világ gyors dübörgése” – fogalmazott a tagintézmény-vezető.

0101Kissé fáradtan, de vidáman jöttek ki a nyolcadik osztályos diákok a karrier workshopról. „A játékok tetszettek a legjobban, a legozás, amikor összekötött lábbal kellett eljutni a célba” – mesélte élményeit Sinkó Zétény Kadosa 8. a osztályos tanuló, akinek határozott elképzelése van a pályaválasztással kapcsolatban. „Református lelkész szeretnék lenni, ha felnövök. Édesapámmal sokszor megyünk templomba. Istent szeretném szolgálni, és az Ő nevét hirdetni” – vallotta céltudatosan.    

 

 

0047
0047
0048
0048
0050
0050
0051
0051
0054
0054
0057
0057
0058
0058
0059
0059
0060
0060
0061
0061
0062
0062
0063
0063
0064
0064
0065
0065
0067
0067
0069
0069
0071
0071
0072
0072
0073
0073
0074
0074
0075
0075
0077
0077
0080
0080
0081
0081
0084
0084
0085
0085
0101
0101
0102
0102
0103
0103
0104
0104
0105
0105

Elérhetőségek

Cím: 7630 Pécs Engel János utca 15.

Email: altiskola@refipecs.hu

Tel.: +36-72-210-800