"prudentes et simplices"

Pécsi Református Kollégium Intézményi Információk

Pécsi Református Kollégium Intézményi Információk

Intézményünk 4 tagiskolája is részt vesz  az RRF-1.2.1-2021-2021-00001 számú

logo

„Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára” című projektben,

melyben  a 9. és 5. osztályos diákok, valamint az őket tanító pedagógusok  jogosultak  notebook igénylésére és használatára.

A notebookokat a jogosultak ingyenesen használhatják a projekt időszaka alatt, ill. amíg a Pécsi Református Kollégiummal tanulói jogviszonyban állnak.

Igénylés módja:

Az eKréta regisztrációt követően, az igénylési folyamatot az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával lehet majd megkezdeni.

Letölthető dokumentumok:

ÁSZF gondviselő

ÁSZF pedagógus

  1. A PROJEKT LEÍRÁSA, CÉLJA

 

A 2020-ban kezdődő koronavírus világjárvány visszavetette a világgazdaságot és az Európai Unió gazdaságát is, ezért az Unió döntött egy gazdaságélénkítő csomagról, a Helyreállítási és Rezilienciaépítési Eszközről (angolul Recovery and Resilience Facility „RRF”). Jelen Projekt az RRF által finanszírozott beruházás, melynek céljai a Magyarország Helyreállítási és Ellenállóképességi Tervének Demográfia és Köznevelés („A”) komponensében meghatározott straté

giai célkitűzések alapján az alábbiak:

  • A beruházás egyik legfontosabb célja, hogy a koronavírus-járvány kapcsán a köznevelésben tapasztalhatóan elkezdődött, egyenetlen intenzitású módszertani és infrastrukturális fejlődést stratégiai reformként keretbe foglalja és a jelenléti oktatás keretei között valósítsa meg, ezáltal a következő időszak változó társadalmi, gazdasági kihívásai közepette is versenyképes, egyenlő hozzáférést biztosító, minőségi köznevelési szolgáltatást nyújtson a gyermekeknek és a családoknak. Ez az átfogó cél az általános és középiskolai képzést folytató köznevelési intézmények digitáliseszköz-ellátottságának növelésével valósítható meg, ennek értelmében a beruházás keretében korszerű IKT eszközök beszerzésére és telepítésére kerül sor. Annak érdekében, hogy a köznevelési intézményekben dolgozó pedagógusok felkészültek legyenek a beszerzett IKT eszközök használatára, a Projekt olyan képzéseket biztosít majd számukra, amelyek a gyakorlati pedagógiai munkában használható tudás bővítésére, a digitális pedagógiai módszertani kompetenciák fejlesztésére irányulnak.
  • A 2020-as világjárvány következtében bevezetett tantermen kívüli, digitális munkarend időszakában és az egyes intézményekben megjelent koronavírusfertőzés miatt időszakosan elrendelt online oktatás során megélt tapasztalatok rámutattak arra is, hogy a tanulók jelentős része azért nem tud egyáltalán vagy nem megfelelő mértékben és formában részt venni az online zajló oktatásban, mert nincs saját használatú eszköze, vagy ha van, az nem rendelkezik megfelelő paraméterekkel (például kamerával). Ezért annak érdekében, hogy az intézményi digitális infrastruktúrának megfelelő számú tanulói eszköz váljon a részévé, a fejlesztés során a legalább 5. évfolyamos diákok számára felmenő rendszerben olyan, hordozható számítógépekből álló eszközparkot kell kialakítani, amely eszközök a tanulók közvetlen használatába adhatók, és így a tanulók a tanórákon és a tanórán kívül otthon is aktívan részt tudnak venni a digitális oktatásban, tanulásban. A felmenő rendszerű eszközbiztosítás eredményeként a fejlesztés időtartama (4 év) alatt valamennyi – a Klebelsberg Központtal Együttműködési Megállapodást kötött Fenntartóhoz tartozó – 5–12. évfolyamos tanuló iskolájában rendelkezésre fog állni megfelelő mennyiségű, korszerű, legfeljebb 4 éves, személyes használatba is adható, hordozható IKT eszköz.
  • A hordozható IKT eszközök megléte nem csak a tanulók, hanem pedagógusaik esetében is kulcsfontosságú tényezőnek számít, jelen Projekt során általános és középiskolában dolgozó pedagógusok számára van lehetőség a személyes használatba adható, hordozható IKT eszközöket biztosítani. Az eszközkiosztásban részesülő pedagógusokkal szemben egyúttal elvárás, hogy digitális pedagógiai kompetenciáikat a Projekt keretében szervezett továbbképzéseken való részvétellel fejlesszék tovább.
  • Általános cél, hogy a köznevelési intézmények egyenlő hozzáférést biztosító, megfelelő színvonalú digitális infrastruktúra alakuljon ki, ezért a fejlesztésben az összes (állami és nem állami) fenntartó hatáskörébe tartozó köznevelési intézmény részt vehet, amelyről együttműködési megállapodást kell kötnie a konzorciumvezető Klebelsberg Központtal.
  • A Projektben résztvevők kötelezettsége, hogy mindent megtegyenek annak érdekében, hogy az egyenlő bánásmód és az esélyegyenlőség jogszabályban rögzített alapelvei a Projekt szemléletében, illetve a tevékenységeik során teljes egészben érvényesüljenek.

Pécsi Református Kollégium Intézményi Információk

Lábléc Logo

Elérhetőségek

Cím: 7630 Pécs Engel János utca 15.

Email: titkarsag@refipecs.hu

Tel.: +36-72-210-800

Oktatási azonosító

Az intézmény OM azonosítója:

027413

ogym logo kicsi

Pécsi Református Kollégium

"prudentes et simplices"

Intézményünk 4 tagiskolája is részt vesz  az RRF-1.2.1-2021-2021-00001 számú

logo

„Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára” című projektben,

melyben  a 9. és 5. osztályos diákok, valamint az őket tanító pedagógusok  jogosultak  notebook igénylésére és használatára.

A notebookokat a jogosultak ingyenesen használhatják a projekt időszaka alatt, ill. amíg a Pécsi Református Kollégiummal tanulói jogviszonyban állnak.

Igénylés módja:

Az eKréta regisztrációt követően, az igénylési folyamatot az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával lehet majd megkezdeni.

Letölthető dokumentumok:

ÁSZF gondviselő

ÁSZF pedagógus

  1. A PROJEKT LEÍRÁSA, CÉLJA

 

A 2020-ban kezdődő koronavírus világjárvány visszavetette a világgazdaságot és az Európai Unió gazdaságát is, ezért az Unió döntött egy gazdaságélénkítő csomagról, a Helyreállítási és Rezilienciaépítési Eszközről (angolul Recovery and Resilience Facility „RRF”). Jelen Projekt az RRF által finanszírozott beruházás, melynek céljai a Magyarország Helyreállítási és Ellenállóképességi Tervének Demográfia és Köznevelés („A”) komponensében meghatározott straté

giai célkitűzések alapján az alábbiak:

  • A beruházás egyik legfontosabb célja, hogy a koronavírus-járvány kapcsán a köznevelésben tapasztalhatóan elkezdődött, egyenetlen intenzitású módszertani és infrastrukturális fejlődést stratégiai reformként keretbe foglalja és a jelenléti oktatás keretei között valósítsa meg, ezáltal a következő időszak változó társadalmi, gazdasági kihívásai közepette is versenyképes, egyenlő hozzáférést biztosító, minőségi köznevelési szolgáltatást nyújtson a gyermekeknek és a családoknak. Ez az átfogó cél az általános és középiskolai képzést folytató köznevelési intézmények digitáliseszköz-ellátottságának növelésével valósítható meg, ennek értelmében a beruházás keretében korszerű IKT eszközök beszerzésére és telepítésére kerül sor. Annak érdekében, hogy a köznevelési intézményekben dolgozó pedagógusok felkészültek legyenek a beszerzett IKT eszközök használatára, a Projekt olyan képzéseket biztosít majd számukra, amelyek a gyakorlati pedagógiai munkában használható tudás bővítésére, a digitális pedagógiai módszertani kompetenciák fejlesztésére irányulnak.
  • A 2020-as világjárvány következtében bevezetett tantermen kívüli, digitális munkarend időszakában és az egyes intézményekben megjelent koronavírusfertőzés miatt időszakosan elrendelt online oktatás során megélt tapasztalatok rámutattak arra is, hogy a tanulók jelentős része azért nem tud egyáltalán vagy nem megfelelő mértékben és formában részt venni az online zajló oktatásban, mert nincs saját használatú eszköze, vagy ha van, az nem rendelkezik megfelelő paraméterekkel (például kamerával). Ezért annak érdekében, hogy az intézményi digitális infrastruktúrának megfelelő számú tanulói eszköz váljon a részévé, a fejlesztés során a legalább 5. évfolyamos diákok számára felmenő rendszerben olyan, hordozható számítógépekből álló eszközparkot kell kialakítani, amely eszközök a tanulók közvetlen használatába adhatók, és így a tanulók a tanórákon és a tanórán kívül otthon is aktívan részt tudnak venni a digitális oktatásban, tanulásban. A felmenő rendszerű eszközbiztosítás eredményeként a fejlesztés időtartama (4 év) alatt valamennyi – a Klebelsberg Központtal Együttműködési Megállapodást kötött Fenntartóhoz tartozó – 5–12. évfolyamos tanuló iskolájában rendelkezésre fog állni megfelelő mennyiségű, korszerű, legfeljebb 4 éves, személyes használatba is adható, hordozható IKT eszköz.
  • A hordozható IKT eszközök megléte nem csak a tanulók, hanem pedagógusaik esetében is kulcsfontosságú tényezőnek számít, jelen Projekt során általános és középiskolában dolgozó pedagógusok számára van lehetőség a személyes használatba adható, hordozható IKT eszközöket biztosítani. Az eszközkiosztásban részesülő pedagógusokkal szemben egyúttal elvárás, hogy digitális pedagógiai kompetenciáikat a Projekt keretében szervezett továbbképzéseken való részvétellel fejlesszék tovább.
  • Általános cél, hogy a köznevelési intézmények egyenlő hozzáférést biztosító, megfelelő színvonalú digitális infrastruktúra alakuljon ki, ezért a fejlesztésben az összes (állami és nem állami) fenntartó hatáskörébe tartozó köznevelési intézmény részt vehet, amelyről együttműködési megállapodást kell kötnie a konzorciumvezető Klebelsberg Központtal.
  • A Projektben résztvevők kötelezettsége, hogy mindent megtegyenek annak érdekében, hogy az egyenlő bánásmód és az esélyegyenlőség jogszabályban rögzített alapelvei a Projekt szemléletében, illetve a tevékenységeik során teljes egészben érvényesüljenek.

Elérhetőségek

Cím: 7630 Pécs Engel János utca 15.

Email: titkarsag@refipecs.hu

Tel.: +36-72-210-800