"prudentes et simplices"

Pécsi Református Kollégium Sellyei Diákotthona

Pécsi Református Kollégium Sellyei Diákotthona

Teendők játék kezdése előtt:

Ismertessük a gyerekekkel a játékhoz kapcsolódó szabályokat és feladatokat. Mindig bizonyosodjunk meg arról, hogy mindenki érti-e a játék menetét, és hagyjunk lehetőségeket a kérdésekre.

 

Játék leírása:

  • A játékvezető ismerteti a játék feladatait. A csoport létszámához viszonyítva találja ki, hogy összesen mennyi kéz és hány láb „vesz részt a játékban”, azaz mennyi érintkezhet a földdel a feladatok megadásánál.
  • A gyerekek úgy helyezkedjenek el a térben, hogy ezt teljesíteni tudják.
  • A játékosok semmilyen külső segítséget, segédeszközt nem kapnak, ugyanakkor egymás segítségét bátran kérhetik. Fontos, hogy felhívjuk a figyelmet arra, hogy egymás lábára állni, illetve más balesetveszélyes pozíciót felvenni nem szabad.
  • A gyerekeknek a feladatok ismertetése után van idejük gondolkodni a megvalósításon, ugyanis a formációt csak visszaszámolásra, egy adott pillanatban kell megtartani, amíg a játékvezető megszámolja, a kezeket és lábakat.
  • A játékvezető azt is mondhatja, hogy minél kevesebb láb és kéz legyen lent a földön egyszerre (a leleményes csapat akár azt is kitalálhatja, hogy felugrik egy pillanatra, ami kreatív, így elfogadható).

 

 Játék lezárása:

  • Ha van kedvük, több kör is játszható, de nem érdemes sokáig elhúzni.
  • Ha sikerült a gyerekeknek kibontakozniuk a feladatban, a játékot egy közös beszélgetéssel zárhatjuk.

 

 A játékvezetés során figyelni kell:

  • A játék összetettebb, mint amilyennek tűnik, hiszen a csoport létszámához kell igazítani a feladatok során megadható kezek és lábak számát, ugyanis ettől függ a megvalósíthatóság, illetve a gyerekek kreativitása is.
  • Hívjuk fel a figyelmet arra, hogy a játékosok vigyázzanak egymás testi épségére, ne próbáljanak balesetveszélyes pozíciókat felvenni.
  • A játékosok legyenek kreatívak a megoldással kapcsolatban, segítsék egymást. Nagyon kreatív, közös megoldások is születhetnek.

 

Feldolgozást segítő kérdések:

  • Hogyan érezted magad játék közben?
  • Nehéz volt kivitelezni a feladatokat?
  • Könnyű volt együttműködni a társaiddal?
  • Sikerült minden feladatot teljesíteni?

1, A játék nagyon egyszerű, készíts pályát, amin hiba nélkül kell végigmenni, illetve ugrálni.

2, Kicsiknek egyszerűbb játékot javaslunk, itt az irányokat kell „csak” változtatni. Páros lábbal a kirakott pályán a helyes irányba ugrálva kell végigmenni. Töltsd le a sablont, nyomtasd ki jó pár példányban, majd ragaszd le a padlóra, és már indulhat is a játék.

3, Extrém szülőknek a sablonok nyomtatása helyett tudjuk javasolni a rajzolását 😀

4, Nagyobbaknak már nehezíthetjük a játékot, nem az irányokon, hanem a végtagok különböző sorrendjén van a hangsúly. Nyomtasd ki a tenyér és a talpnyomokat, ragaszd le a padlóra változó sorrendben, 3 oszlopban és mondjuk 8 sorban. A nevetés és az élmény nem marad el. És nem utolsó sorban a gyerek energiáit lekötöd 🙂

2024.09.30-án diákjaink kipróbálták a játékot.

20240930_144405
20240930_144405
20240930_144755
20240930_144755
20240930_144810
20240930_144810
20240930_144819
20240930_144819
20240930_144841
20240930_144841
20240930_144846
20240930_144846
20240930_144904
20240930_144904
20240930_144906
20240930_144906
20240930_144915
20240930_144915

Pécsi Református Kollégium Sellyei Diákotthona

Lábléc Logo

Elérhetőségek

E-mail: sellye.diakotthon@refipecs.hu

Cím: 7960 Sellye, Felsőmajor u. 1/A

Tel/Fax: +36 20 267 4183

+36 20 778 3322

Oktatási azonosító

Az intézmény OM azonosítója:

027413

Pécsi Református Kollégium

"prudentes et simplices"

Teendők játék kezdése előtt:

Ismertessük a gyerekekkel a játékhoz kapcsolódó szabályokat és feladatokat. Mindig bizonyosodjunk meg arról, hogy mindenki érti-e a játék menetét, és hagyjunk lehetőségeket a kérdésekre.

 

Játék leírása:

  • A játékvezető ismerteti a játék feladatait. A csoport létszámához viszonyítva találja ki, hogy összesen mennyi kéz és hány láb „vesz részt a játékban”, azaz mennyi érintkezhet a földdel a feladatok megadásánál.
  • A gyerekek úgy helyezkedjenek el a térben, hogy ezt teljesíteni tudják.
  • A játékosok semmilyen külső segítséget, segédeszközt nem kapnak, ugyanakkor egymás segítségét bátran kérhetik. Fontos, hogy felhívjuk a figyelmet arra, hogy egymás lábára állni, illetve más balesetveszélyes pozíciót felvenni nem szabad.
  • A gyerekeknek a feladatok ismertetése után van idejük gondolkodni a megvalósításon, ugyanis a formációt csak visszaszámolásra, egy adott pillanatban kell megtartani, amíg a játékvezető megszámolja, a kezeket és lábakat.
  • A játékvezető azt is mondhatja, hogy minél kevesebb láb és kéz legyen lent a földön egyszerre (a leleményes csapat akár azt is kitalálhatja, hogy felugrik egy pillanatra, ami kreatív, így elfogadható).

 

 Játék lezárása:

  • Ha van kedvük, több kör is játszható, de nem érdemes sokáig elhúzni.
  • Ha sikerült a gyerekeknek kibontakozniuk a feladatban, a játékot egy közös beszélgetéssel zárhatjuk.

 

 A játékvezetés során figyelni kell:

  • A játék összetettebb, mint amilyennek tűnik, hiszen a csoport létszámához kell igazítani a feladatok során megadható kezek és lábak számát, ugyanis ettől függ a megvalósíthatóság, illetve a gyerekek kreativitása is.
  • Hívjuk fel a figyelmet arra, hogy a játékosok vigyázzanak egymás testi épségére, ne próbáljanak balesetveszélyes pozíciókat felvenni.
  • A játékosok legyenek kreatívak a megoldással kapcsolatban, segítsék egymást. Nagyon kreatív, közös megoldások is születhetnek.

 

Feldolgozást segítő kérdések:

  • Hogyan érezted magad játék közben?
  • Nehéz volt kivitelezni a feladatokat?
  • Könnyű volt együttműködni a társaiddal?
  • Sikerült minden feladatot teljesíteni?

1, A játék nagyon egyszerű, készíts pályát, amin hiba nélkül kell végigmenni, illetve ugrálni.

2, Kicsiknek egyszerűbb játékot javaslunk, itt az irányokat kell „csak” változtatni. Páros lábbal a kirakott pályán a helyes irányba ugrálva kell végigmenni. Töltsd le a sablont, nyomtasd ki jó pár példányban, majd ragaszd le a padlóra, és már indulhat is a játék.

3, Extrém szülőknek a sablonok nyomtatása helyett tudjuk javasolni a rajzolását 😀

4, Nagyobbaknak már nehezíthetjük a játékot, nem az irányokon, hanem a végtagok különböző sorrendjén van a hangsúly. Nyomtasd ki a tenyér és a talpnyomokat, ragaszd le a padlóra változó sorrendben, 3 oszlopban és mondjuk 8 sorban. A nevetés és az élmény nem marad el. És nem utolsó sorban a gyerek energiáit lekötöd 🙂

2024.09.30-án diákjaink kipróbálták a játékot.

20240930_144405
20240930_144405
20240930_144755
20240930_144755
20240930_144810
20240930_144810
20240930_144819
20240930_144819
20240930_144841
20240930_144841
20240930_144846
20240930_144846
20240930_144904
20240930_144904
20240930_144906
20240930_144906
20240930_144915
20240930_144915

Elérhetőségek

E-mail: sellye.diakotthon@refipecs.hu

Cím: 7960 Sellye, Felsőmajor u. 1/A

Tel/Fax: +36 20 267 4183

+36 20 778 3322