Inkluzív törekvéseink fontos része a környezeti nevelés, a fenntarthatóság és abban a tudatosság újra értelmezése. Kérdőíves felmérések alapozták meg a fejlesztési irányokat, ebben pedig meghatározó részt kapott az említett terület. Szeretnénk arra ösztönözni tanulóinkat, hogy az élelmiszer célú növénytermesztésről és előállításról minél többet tapasztaljanak, tanuljanak, és azt tudatos tevékenységként építsék be a mindennapjaikba.
A tankert létrehozásával lehetőséget látunk egy olyan tanítási-tanulási folyamat megszervezésére, ahol a gyerekek problémamegoldó gondolkodása, a tervszerű cselekvése, önállósága, kooperációs- és kommunikációs képessége egyaránt fejlődhet, és megvalósulhat az egészségre nevelése. Az iskolakerti tevékenység, a kertészeti ismereteken túl, magába foglalja környezetünk megóvásának és helyes használatának mintáit. Iskolánkban az SNI-s tanulók nagy száma is indokolttá teszi, mivel ezeknél a gyerekeknél az iskolakerti tevékenység terápiás jelleggel is bírna. Továbbá hátrányos helyzetű település révén, a hátrányos helyzetű térségekben felnövő gyerekek esetében a háztáji kertek művelésének elsajátítása is fontos szempont.
Hatályos Pedagógiai Programunk alapján ez a tevékenység a környezettudatossághoz és az egészségneveléshez tud kapcsolódni. Terveink szerint a környezet és az életvitel és gyakorlat tantervében integrálva valósulna meg.
Célunk továbbá az iskolaudvar kihasználtságának növelése.